دسته‌بندی نشده

علائم خرابی پمپ بنزین

پمپ بنزین خودرو

 

عملکرد پمپ بنزین خودرو و علائم خرابی پمپ بنزین

 

همانطورکه از نام قطعه پمپ بنزین، مشخص است. این قطعه وظیفه سوخت رسانی را دارد وبه  احتراق موتور کمک میکند. پمپ بنزین خودرو در باک تعبیه شده و سوخت را به موتورمی رساند. پمپ بنزین خودرو از جمله لوازم یدکی مهم است، چون اگر عملکرد درستی نداشته باشد سوخت به موتور نمی رسد و عمل احتراق انجام نمیشود، درنتیجه ماشین روشن نمی شود.

معمولا در خودرو های رنو این قطعه به صورت الکترونیکی، کار میکند.خودرو انرژی مورد نیازش را از باطری می گیرد.

 

تست عملکرد پمپ بنزین

یکی از روش ها که متوجه شوید پمپ بنزین شما کار می کند ، موقع استارت زدن است.

هنگامی که سوییچ را می چرخانید اما استارت نمی زنید، در دو ثانیه اول صدای آرامی که می شنوید صدای به کار افتادن پمپ بنزین است.در صورتی که این صدا به گوش نرسد، به معنی از کار افتادن پمپ بنزین است. در صورت خرابی این قطعه، تا زمانی که تعویض نشود ماشین خاموش خواهد شد.

 

علت خرابی پمپ بنزین

یکی از علت های خرابی پمپ بنزین، روشن نگه داشتن ماشین در حالتی که سطح بنزین بسیار پایین است. در این شرایط پمپ با  بنزین تماس ندارد، و باعث داغ شدن پمپ و در نهایت سبب سوختن پمپ بنزین می شود.

از دیگرعلت هایی که می توان به آن اشاره کرد، استفاده از سوخت نامرغوب و تعویض دیر به دیر فیلتر سوخت می باشد.

 

علائم خرابی پمپ سوخت

از علائمی که می توان پی به خرابی پمپ بنزین برد، استارت نخوردن خودرو است. اما گاهی خودرو روشن می شود، اما بعد از روشن شدن به سختی گاز می خورد و دور موتور به سختی بالا می رود. مشکل ریپ زدن خودرو می تواند همان لحظات اول روشن شدن باشد، ولی در بعضی اوقات ممکن است، بعد از طی مسافتی خودرو شروع به ریپ زدن کند. این را هم بدانید که، عملکرد نادرست پمپ بنزین باعث کاهش فشاربنزین می شود و سبب روشن شدن چراغ چک خودرو می شود.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *