blog

تعویض این سنسور ها مصرف سوخت را کاهش می دهد

کاهش مصرف سوخت با تعویض فیلتر ها

مصرف سوخت پایین تر با تعویض سنسور ها

در مصرف سوخت بالای خودرو شما خرابی سنسور اکسیژن و سنسور دمای آب و مپ سنسور(سنسور مپ) و دخیل هستند.
در این مقاله با ما همراه شوید تا راه حل های پایین آوردن مصرف سوخت را به شما ارائه کنیم.

سنسور اکسیژن
اندازه گیری میزان اکسیژن در گاز خروجی از اگزوز وظیفه ی سنسور اکسیژن است. اگر میزان اکسیژن سوخت پایین بیاید احتراق به خوبی انجام نمی شود. که نتیجه افزایش مصرف سوخت را در پی دارد.

علائم خرابی سنسور اکسیژن

ریپ زدن در سربالایی ، کاهش شتاب ماشین و سفت شدن کلاچ از علائم خرابی سنسور اکسیژن است.

زمان تعویض سنسور اکسیژن

طبق دفترچه راهنمای خودرو های رنو بعد از هر 150 هزارتا به طور متوسط سنسور اکسیژن باید تعویض شود. البته کیفیت سوخت بالا میتواند عمر سنسور اکسیژن را افزایش دهد.

سنسور اکسیژن

سنسور دمای آب

سنسور دمای آب یا سنسور خنک کننده زمانی که دمای موتور افزایش پیدا می کند و خودرو داغ می‌شود، سنسور دمای آب موظف است دمای موتور را تا حد لازم خنک کند و در بعضی خودرو ها فن را روشن میکند.

علائم خرابی سنسور دمای آب

سخت روشن شدن خودرو در روز های سرد داغ شدن و دیر روشن شدن فن ،  روشن شدن چراغ چک و  افزایش مصرف سوخت از علائم خرابی سنسور دمای آب میتواند باشد.

سنسور دمای آب

(Map sensor) مپ سنسور

مپ سنسور میزان هوای گرفته شده را محاسبه کند و به کامپیوتر این اطلاعات را انتقال میدهد عموما مپ سنسور در کناره دریچه گاز قرار دارد. ecuهوایی که وارد سیلندر ها می شود محاسبه میکند و میزان سوخت مورد نیاز سیلندر ها و تایم جرقه زدن شمع را مشخص میکند. 

علائم خرابی سنسورمپ (مپ سنسور)
روشن شدن چراغ چک ریپ زدن ماشین و افزایش سوخت از علت های خرابی سنسور مپ است.

زمان تعویض سنسور مپ

با توجه به دفترچه راهنمای خودرو های رنو توصیه شده هر 150 هزار تا الی 160 هزار تا باید مپ سنسور تعویض شود ولی بنا به دلالیلی ممکن است زودتر خراب شود.

مپ سنسور

این سنسور ها در خودرو قابل تعمیر نیستند و ما مجبور به تعویض آن هستیم، که از طریق سایت معتبر ایرانیان ماشین به راحتی می توانید سنسور اکسیژن و سنسور دمای آب و سنسور مپ (مپ سنسور) با بهترین قیمت تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *